"Işte O Adam"
"Nosce te ipsum"
Nietzsche'nin bu eserinde ilk olarak kendimizi tanımamızı kitabın ilk bölümlerinde bahsediyor ve Nietzsche'nin bu kadar kendini tanıması ve bunu eserinde rahatlıkla dile getirmesi "ben kendimi cidden tanımıyorum" dedirtiyor. Nietzsche'nin ne demek istediğini tam olarak bilmeden "kibirli, kendini övmeyi seviyor" diyebilirsiniz lakin değil düşünerek okuyun... Ufka yolculuk adeta eser... Ve eserde her zamanki gibi Alman antipatisini açıkça görüyoruz. Wagner'i eleştirisi ve yazdığı kitapların açıklamasını yapmıştır... Nietzsche'nin amacı; Kendini tanı ve değerleri eleştir yaratıcı olmak istiyorsan yıkmalısın...
Nietzsche bize geçmişten fısıldadı...