Peygambere postacı diyen Yaşar Nuri'yi hatırlattı bu söylemlerin. Ha bir de bugün ki ehli sünnete muaviye dini demesini...
Yazık sana, Allah Rasulu aleyhisselamın sahabesine münafık diyorsun, obür dünyada korkarım Resulullah senden davacı olur.
İslam tarihini şii ve oryantalistlerden okur Yaşar Nuri'nin fikirlerinden etkilenirsen bu noktaya gelirsin. Benim paylaştığım hadise muhaddislerin bir kısmı mevzu demiş olabilir.
Aynı muhaddisler, fakihler bizlere bu konu hakkında nasıl davranacağımızı da çizmişlerdir.
Siz kim oluyorsunuz da mealden bir iki mana bakıp kafanıza göre bak bu bunun içindir diyip de Allah Resulunun hadislerini basite indirgiyor, onun sahabelerine iftira atıyorsunuz?
Son soru:
Hz. Muaviye ve Hz. Ali arasındaki olaya benim baktığım veche ehli sünnetin vechesi, ve diyelim ki hatalı bir bakış açısı, ne kaybederim?
Ya peki siz?
Sağdan soldan bir iki Türkçe kaynaktan okuduklarınız Şii, Rafızi, Oryantalist uydurma ise Allah Resulune nasıl bakacaksınız?
(Yazının sonunda İslam Tarihi oku demişsiniz, içerisinde paradoks barındıran bir söz bu. İslam Tarihi derken hangi İslam tarihi? Kimin yazdığı ve hangi kaynağa dayandığı?
Ha İslam Tarihi oku deyip İslam Tarihi adı altında yazılanları kabul ediyor ulemanın aşırı ihtimam gösterdiği hadis usulune uydurma usulu dercesine inanmıyorsanız bu nasıl bir saçmalık böyle!
Aziz Hadis ne demektir,
Sonra şaz, mahfuz, garip hadis, zayıf hadisle amel edilir mi, mütevatir hadis dediğimiz kati midir, rical ilmi ne demektir, bir adama sika dense ne olur, zayıf dense, müttehem bilkizb dense vesaire vesaire.
Velhasıl kardeş, davanda samimi isen benim sana önerim asıl kaynaklara inmen. Asıl kaynaklara inmekte Arapça öğrenmekle olur. Ha, Yaşar Nuri gibi yok efendim bu din hakkında ahkam kesmek(evet Yaşar Nuri ahkam kesiyordu) için Arapça bilmek şart değildir o da neymiş diyorsan, ne diyeyim bu saatten sonra ne yazsam nafile...)