Burhani Baba annemin köylüsüdür.Küçüklüğümden beri hep çevremizde ismi yad edilir.Bahsi geçer.Bu vesileyle bende merak uyandırmıştır.Köyden tanıdıklar efkârlanır bir dörtlüğünü okurlar.Fakat şiirlerinin tamanını okuyabilme fırsatım hiç olmamıştı.Hep merak ederdim.Neden şiirleri yayınlanmaz diye.Yıllar sonra halk kütüphanesinde bir kitabını buldum.Vefatından sonra oğlunun da yardımıyla Bayburtlu araştırmacı merhum Mahmut Kırtan tarafından bir kitabı yayınlanmış.Şiirlerini okuyunca gördüm ki İrşadi Baba,Celali gibi Bayburtlu şairlerin tesiri altında onların amatör bir kopyası olmaya çalışmış şairimiz. Burhani Baba'nın şiirlerinde göze çarpan husus mana derinliği.Şiirlerinde özellikle "Üç harf beş noktadan aldık hesabı "diyen Celali Baba'dan esinlendiği aşkı anlatırken"üç harf beş nokta" ifadesini çokça tekrarlamasından da aşikar oluyor. Şiirleri hep kaliteli bir dörtlükle başlıyor sonra bozuluyor.
Sürmeli gözlere kurban olduğum
Ezel bahar oldu gel bizim ele
Hançer kirpikler deldi sinemi
Kaldır gül yaşmağın gül bizim ele
Bağbancı olmuşsun gül deryasına
Yazmışsın bizi de aşk künyesine
Divanım yetiştir kırklar pirine
Olmaz mı kaydımı ver bizim ele
Bize içirdiler tasın içinde
Olmuşum rüsvay da nasın içinde
Okuttular beni "Yasin" içinde
Olmaz mı arhuzal yaz bizim ele
İbrada okuyor şeyda Burhani
Halk eden Halik'ten gelmiş fermanı
İnayet bağından yetiş veteri
Bağbancı gülünü der bizim ele
Bir örnek olarak yukarıdaki şiirde "ayak" bulunmadığı gibi, bilhassa ikinci ve son dörtlükte üçüncü mısralarda kafiye de bozuluyor.Şiirlerinin büyük çoğunluğu da buna benzer kusurlar ihtiva ediyor...
Kitapta Burhani Baba'nın hayat hikayesi ile oğlunun ve ve Aşık Yaşar Reyhani'nin kendisiyle ilgili anıları yer almakta.Hicrani Baba ile de çok samimi olduğu anlaşılıyor.Kitabın sonunda ise Burhani Baba'nın Hicrani'ye ve Celali'ye nazireleri mevcut.