·128 syf.····Okunma: 02 Temmuz 2019 22:06 Sappho bilinen ilk kadın şairlerden ve anladığım kadarıyla biseksüel. (şiirlerinin büyük çoğunluğu ilişki kurduğu kadınlara yönelik ama bir erkekle evlenmiş olması ve çocuğu olmasından bu kanıya vardım) Hristiyanlığın yayılmaya başladığı dönemlerde bu durumdan ve şiirlerinin erotizm içermesinden dolayı yasaklanmış ama bu kitapta pek erotizm yoktu. Genelde hayatındaki kadınlara veya onlar yüzünden rekabet halinde olduğu diğer kadınlara yazmış. Bir de mitoloji ağırlıklı şiirleri vardı tabi, Sappho'nun Afrodit'e büyük hayranlığı varmış. En beğendiğim şiiri de Afrodit'e Yakarış oldu. Mitolojiyle ilgili olanlar güzeldi, diğerlerinin çok ilgimi çektiğini söyleyemeyeceğim. Konuşma diliyle yazmış sanatlı bir dili yok o yüzden rahat okunuyor zaten şiirleri de kısa kısa hep. Bir de bendeki baskının sonunda şiirlerde ismi geçen kişilerin tanıtıldığı kısa bir sözlük vardı. Okuyacakların önce ona bakmasını tavsiye ederim. Ben maalesef kitabı bitirdikten sonra gördüm bunu :(