·166 syf.··Beğendi
···Okunma: 06 Temmuz 2019 22:34 Erich Maria Remargue 18 yaşında 1. Dünya savaşına gitti, savaştı, yaralandı ve bu eseri yazdı. Belki de savaşta kendi başına gelen olayları kitabında Paul Baumer ve arkadaşları aracılığıyla bize aktardı. Kim bilir...
Öncelikle kitabı okuma sebebim askerlik ve savaş hakkında, savaşı gerçekten görmüş birinden bilgi almaktı. Ve önümüzdeki bir yılda gerçekten işime yarayacak bilgiler edindim, askerlik yapmış gibi oldum, savaşmış gibi oldum)
Belki de okuduğum en iyi kitaptı, bilmiyorum. Ama bana çok şey kattığı malum. Bazı bölümlerde güldüm, bazılarında sarsıldım.
Kitabı asker psikolojisiyle okumak tamamen farklı etki yaratıyor olabilir. Askerliği ve savaşı anlamak için güzel bir kitap. Peki inceleme başlığında yazılan doğru mu sizce?