Puan vermedi·148 syf.··Beğendi
· Sabahattin Ali'nin kızı tarafından ona ait yazıların 1997 yılında bir grup akademisyene verilmesiyle üç senelik bir çalışmanın sonunda ortaya çıkan üç kitaptan biri. Bu kitapta kısa yarım kalmış yazarın yayımlanmasını istemediği veya daha üzerinde çalışması gerektiğini düşündüğü hikayeler ve bazı yazılarından oluşuyor. Son bölümde yer alan yazıları günümüz Türkiye' sinde de bence geçerliliğini devam ettiriyor. Kitaba ismini veren "Çakıcı'nın İlk Kurşunu" kısa ve sade bir eşkiya hikayesi. Yaşar Kemal'in ince memedi tadında olmamasının sebebi bence sadece bir taslak çalışma olmasından. Yazara saygı kapsamında bu çalışmanın yayınlanmamasını düşünenlere katılmakla beraber, o devrin büyük yazarının kaleminden çıkmış tüm bu çalışmaları okuyabilmenin, bence aradan 80 küsur yıl geçtikten sonra biz okurların da hakkı olduğunu düşünüyorum.