·1724 syf.··Beğendi
···Okunma: 23 Ağustos 2019 21:13 "Uygarlığın şu an ki iç karartıcı ortamında sefil,insan anlamına geliyor;her ülkede eziyet çekiyor her dilde inliyor."
"Bu kitap baş kahramanı sonsuzluk olan bir dramdır,insan yan karakterdir."
V.HUGO
Viktor Hugo romantizmin pirlerinden,bunu anlamak için bir kaç sayfa okumak yeterli.Yeşil Çam tarzı karakterler,iç bunaltan aşklar,iffet vurgusu...Evet açıkcası bu kısımlar beni yedi bitirdi ama bu ağır kitap bunlardan ibaret değil.Bu kitap,Sefiller toplumun aynası birazcık çaba sarfedersek,ufak değişikliklerle birlikte kendimizi bu aynada görebiliriz.
"Toplumsal sorunlar sınırları aşıyor.İnsan türünün tüm dünyayı kaplayan o geniş yaraları dünya haritasındaki mavi yada kırmızı çizgilerde durmuyor."
V.HUGO
Açlık,önyargılar,batıl inançlar,zorbalıklar,bağnazlıklar,adaletsizlikler,sınıf ayrımları,cehalet,militarizm,sağlık problemleri,zindanlar,sokak çocukları,evsizler...
Toplumun her katmanından insanların yaşantılarını buldum kitapta.Ve 19.yy da Viktor Hugo'nun sorunlara bulduğu çözümler,bugün ki Türkiye'de yok!Bu nasıl bir zeka.Paris'in alt yapı sorunlarıyla bile ilgili çözümleri var.
Karakterleri ustalıkla kullanarak toplumsal sorunları ortaya koyuyor.Yani aşk hikayesinden ibaret değil.
Fransız Aydınlanmasını ve bu aydınlanmanın ülkeme olan katkılarını gordüm kitapta,1789,1815,1832,1848...Fransanın tarihi hakkinda da epey bilgilendim.Napolyonun imparatorlugunu,yenilgisini..Waterloo'yu...
Kitabın temeli bence ilerleme kavramına dayandırılmış,özellikle zorunlu ve parasız eğitime epey vurgu var.Din hakkındaki görüşleri de dönemine göre çığır açıcı,bir dindar olmasına rağmen.
Uzun zaman önce sadeleştirilmiş halini okumuştum,büyük hata yapmişım.İyi ki klasikler var.