Gönderi

Baski altndaki halk tabakaları ile bağlantı kurunca şia milli arap zeminini terketti. Bağlantının harcı islâmdı. Ama bu eski islam değil, yep yeni baska bir din idi. Bu, Muhtar'ın da dahil bulunduğu karanlık bir sapik inanç, maruf adiyle Sebeiye'den neşet etmekteydi. Bunlar şimdi, şia'nın sunnilige karsı umumiyetle daha reddedici bir tavir takınmaya ve sünnilik ile farklarını kesin olarak belirtmeye zorlanması sebebiyle, geniş cevrelerde üstünlük kazanan bir istikamet tutturdular. Sebeiye'ye Keysaniye de denir. Keysán, mevali'nin başı idi, Eğer o aynı zamanda Sebeiye'nin de başı idiyse, bundan Sebeiye'nin mevali ile aynı olduğu anlamı çıka- bilir. Bu iz üzerinde yürünerek, şiiliğin din olarak irani menşeden olduğu iddia edilmiştir; cünkü Küfe mevali'sinin çoğunluğu lran'lı idi.
Sayfa 147Kitabı okudu
·
5 görüntüleme
fatih