Bu kitabi yillar once bir mekanda karsimda duran "kaplumbaga terbiyecisi" toblosuna bakarken "ya ilerde cocugum bu tablonun anlamini sorarsa?"diye okumustum.
Kisaca, kaplumbaga terbiyecisi,
Sanat acisindan batiya yetismeye calisan daha dogrusu cagdaslasmaya calisan donemin toplumu ile heykel olsun ,tablo olsun , muzecilik olsun bu konularda bagnazligindan vazgecemeyen ayni toplumun sancisini anlatmakta. Osman Hamdi bey muzeciligin kurucusudur. Genc yasinda avrupaya gider, heykel ve tablo gibi sanat eserleri dikkatini ceker. Ve ulkesine dondugunde bunu uygulamak ister ama tabikide engellerle karsilasir. Yasaminin geri kalanini Osmanlinin cagdaslasma noktasinda bu engelleri asmak icin geciren Hamdi bey, bagnaz bir toplumu yonlerdirmeyi anlatabilmek adina bu tabloyu yapar. Tabloda kaplumbagalar toplumu yansitmaktadir...
Kesinlikle bir solukta okuyacagiz ve sadece gecmisi ogretmekte kalmayip, yer yer gunumuze de isik tutan bir kitap.