Gustave Le Bon'un kitabını ilk defa okuyorum. Yazar; devrimi psikoloji çerçevesinde incelemiş. Ayrıca kitap sadece Fransız Devrimi'ni ele almamış, insan tarihinde yapılan devrimlere de değinilmeye çalışılmış. Ama genel olarak yazar Fransız Devrimi'nin sosyo-psikolojik temelleri üzerinde durmuş. Yazarın sosyolog ve tarihçi kimliği bunu çok iyi ortaya koymuş.... Devrim zamanındaki sürü psikolojisini çok iyi bir şekilde ele almış. O döneme ve şartlarına ışık tutan bir eser. Bu kitabı okuduktan sonra günümüzde de yaşanan güncel halk devrimlerini daha objektif bir şekilde değerlendirebiliyoruz. Toplum psikolojisi ile ilgilenen herkesin okuması gereken önemli bir kaynak niteliğinde. Herkese iyi okumalar....