Bu kitap, iki yüzyıldan uzun bir süredir, sırılsıklam aşık olduğu için yaşamakta güçlük çeken acılı bir ressam karakterini akıllara getirip, insanlara duygusal çağrışımlar yapmıştır.
Yayınlandığı ilk zamanlar okuyanların intihar ettiği okuduğum inceleme kadarıyla(#24682825) insanların kılık kıyafetlerine bile yansıyan bir kitapmış, beni çok çok derinden etkilemedi(hafifletildiği için olabilir) aşık bir insanın serzenişini anlatıyor,bazı cümleleri üzüyor. Bazı bilgiler önemli olmayacağı için ya verilmemiş ya da değiştirilmiş. Okunması gereken bir kitap.