Dostoyevski'nin ilk eseri olan bu kitap ileride büyük bir yazarın doğacağını göstermiştir.
Eser de bir öksüz kız ile babası yaşında bir memurun mektuplaşmaları şeklinde oluşmuştur. Sade bir anlatım ve güzel analizler yapmış konu olarak da karşılıksız iyilikler ve güzel bir dostluğun örneğini gözler önüne sermiştir...