İnsanın marifetullaha sahip olma ve Allah'ı [c.c.] Gerçeklik
olarak bilme imkanı vardır; çünkü beşeri akıl Mutlak'ı olduğu gibi bilecek bir mahiyette yaratılmıştır. Fakat bu bilgiyi elde etmek
için metafizik bilgiye ve kesinliğin (emin olma) iki kaynağına, yani
vahiy ve akla (intellection) ulaşmak gerekir. Mevcut haliyle insanoğlu ikincisine ancak birincinin yardımıyla ulaşabilir; fakat bunun kendinde taşıdığı hikrrıet, vahyin kalbinde olduğu gıbi aynı zamanda insanın bizatihi kendi varlığının merkezinde de bulunmaktadır. Aklın (intellect) bulunduğu yer olan iç benliğe veya kalbe vahiyden gelen inayete ulaşabilmekve kutsal bir kimlik kazanmış bu aklın (intellect) nüfuz edici nuruyla vahyin kalbine inmek insana Nihai Gerçeklik olarak Allah [c.c.] hakkında doğru bir metafizikbilgisi ve bu bilginin ışığı altında göreceligi görecelik (relavitity) olarak, daha doğrusu bir perde olarak görme bilinci kazandırır.