Herkese merhaba, uzun süredir öykü kitabı okumuyordum. Artık zamanı gelmişti bence. Alice Munro ile tanışma kitabım oldu kendisi. Yazar Nobel ödülüne ve Man Booker ödülüne layık görülmüş biri. İndirimden aldığım bir kitabıyla hemen öykülerinin arasına daldım. Ortalama 40-50 sayfalardan oluşan bu öyküler içinde karakter yoğunluğunun da olduğu geneli çiftlik ortamında geçen kısa metinlerden oluşuyor. Hikayelerin başını dikkatli bir şekilde okuyup karakterleri kafaya oturtunca olay örgüsünün içine girmek kolaylaşıyor aksi takdirde başı kaçırdığımda kitaptan koptuğum çok oldu. Yazar sanki bize her şeyi vermek yerine bizi pasif okuyuculuktan çıkarıp bazı şeyleri bizim kavramamızı istemiş gibiydi bu da dikkatli okuyucuların zorlanmadan okuyabileceği bir kitap haline getirmiş diye düşünüyorum. Bence yazarın dili olsun kurgu tekniği olsun alışılmışın dışındaydı, okurken roman havası kattığını söyleyebilirim. Yazarın hemen hemen her öyküsünde zamanda ki sıçrayışla birlikte geçmişle hesaplaşmalara değinmiş ve bu durum anlatımı zengin kılmış. 40-50 sayfa okuyup 100-150 sayfa okumuş hissi veriyordu. Yazarın Açık Sırlar adında başka bir kitabını da önümüzde ki ay okumayı düşünüyorum. Öykü severlere ve dikkatli okuyuculara tavsiyemdir.