Bu kitabı yorumlamak aslında haddim değil biliyorum Yine de fikirlerimi paylaşmak istiyorum.Okuduğum en iyi romanlardan birisiydi. Suç ve Ceza da Raskolnikov neyse Sefiler de Jean Valjean oydu. Belkide daha fazlasıydı. Mükemmel bir kurgu , mükemmel bir eser.Herkesin okumasıni kesinlikle tavsiye ediyorum .Yalniz bazı yerlerde sıkıldığımı itiraf edeceğim. Romanda Jean Valjean ve diğerleriyle ilgili anlatılanlar çok akıcı ve zevkliydi.Yazar ara ara konunun biraz dışına çıkarak dönemle ilgili yada başka birseyle ilgili bilgiler vermeye başlayınca kitaptan biraz koptuğumu söyleyebilirim. Bu benim bakışım. Tekrar söylüyorum edebiyat tarihine damga vurmuş bir klasik.