·88 syf.····Okunma: 30 Aralık 2019 14:30 Kendime hatırlatıcı olması amacıyla yazmamdam ötürü ufak da olsa spoiler içerecektir. Lütfen okumadan dikkate alınız.!
Kafka'nın babasından çektiklerini anlattığı kitabın dili okuduğum önceki kitaplardan mı bilmiyorum biraz ağır geldi. Babasının yüzünden özgüvenini kaybettiğini içine kapanık bir adam haline geldiğini her paragrafta buna değindiğini göreceksiniz. Kendi seçimlerini bile yapamayan bir kişilik geliştirmesine sebep olan babası sadece kendisine karşı bu davranışı geliştirmemiş olacak ki etrafında kim varsa değiniyor aslında. Uzun uzun anlatmasa da ufak ufak değinmelerle bunu hissettiriyor. Aslında bizim toplumumuzda fazlaca yer tutan bu baba figüründen olsa gerek biraz tanıdık geldi okurken. Kafka bunu yazarak kendini ifade etmiş ve dışa vurmuş, kendine bir fırsat yaratarak kendini içine kapanık halinden çıkarmaya çabalamış görünüyor anlattıklarından. Okuması içindeki kasvetinden midir yoksa dilinden midir bilmem ama biraz zorladı. Yine de kitapların anlattıklarını anlayabilmenin ilk koşullarından yazarı tanımak olduğunu düşünürsek, Kafka'yı tanımak için oldukça iyi bir kitap olduğunu düşünüyorum. İyi okumalar...