Puan vermedi·116 syf.····Okunma: 04 Ocak 2020 02:14 Daha önce Tanzimat ve Serveti Fünun Dönemi kitaplarına karşı dilinin ağır olduğundan kaynaklı bir önyargım vardı. Bu kitap özellikle işbankasının sade ve anlaşılır çevirisi önyargımı kırdı diyebilirim. Biraz tiyatro sahnesi izliyorum havası aldım. Özellikle Moliere'in tiyatro oyunlarına benzettim yer yer. Kitaptaki tesadüfler silsilesi Moliere'in Kadınlar Mektebi kitabındaki tesadüfi olaylara benziyordu. Okuyanlar ne demek istediğimi daha iyi anlar. :) Şemsettin Sami döneminin eleştirisini çok iyi yapmış. Aşkın saflığını, kadın erkek eşitsizliğini gerek sosyal hayatta gerekse eğitim öğretim hayatında güzel örneklerle dile getirmiş. Bazı şeyler hiç mi değişmez dedim içimden. Kısaca akıcı, ilk yerli roman olma özelliğine göre başarılı bir kitaptı. Şemsettin Sami bazı şeyleri eleştirirken cesur davranmış. Bu hoşuma gitti. Keşke başka romanları da olsaydı da keyifle okusaydık.