·376 syf.··Beğendi
···Okunma: 05 Ocak 2020 23:58 Bir arkadaşımın tavsiyesiyle okuduğum anı biyografi kitabı. Arkadaşımdan öğrendiğim kadarıyla halen Almanya'da yaşayan aslında mimar olan 1937 doğumlu yazarın annesini ve gıyabında kendi hikayesini anlattığı çok güzel yazılmış bir hatırat.
Arkadaşımdan öğrendiğim kadarıyla sanırım yazar Nil Berke altı yıl süren bir süreçte tamamladığı kitabını; 2013 yılında vefat eden hayat arkadaşının da bir arzu ve vasiyeti üzerine yazmış.
Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş dönemlerine de bir nebze ışık tutan sıcacık bir aile hikayesi.
Zaman zaman gözleriniz yaşararak okuyacağınız, kendinizden de bir şeyler hissedeceğiniz dolu dolu yaşanmış bir hayat hikayesi. Her olayda anne Selma'dan aktarılan atasözleri ise kitaba ayrı bir özellik kazandırıyor.
Her yaşanmışlığın ayrı bir hikayesi vardır. Mühim olan bu hikayenin gelecek kuşaklara doğru ve eksiksiz aktarılabilmesi ve okuyanlarda da bazen hoş bir seda bazen bir hayat dersi verebilmesi...
Bence yazarımızın en büyük kazancı olacak...
Ben bu kitabı çok severek okudum.