İnce noktalara tüy hafifliğinde dikkat çekmiş, kimi neden yargıladığımızı ve düşüncelerimizi karşımızdakinin koşullarını bilmeden şekillendirmememizi istemiş yazar. Herkesin hayatının kendine ait olduğunu, ölüm vakti geldiğinde de korkudan tanrıya dönemeyeceğimizi hatta çok geçmeden dönmemiz gerektiğinin mesajlarını da vermiş. Bunu benim kısa bir cümle ile açıklamam gerekirse; "Kişinin ölümü, kendi kıyametidir." demiş.