Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

“Eserdeki yoğun kültürel doku ve bireyin kimlik savaşımı Oğuz Atay’ın tüm yapıtlarının en belirgin ortak özelliğidir. Birinci romanda, aydının ruhsal yaşamındaki çokboyutluluk ön plana çıkarılırken, ikinci romanda ağırlığın bireyin kimlik bunalımına kaydırıldığı görülür. Üçlemenin son yapıtında bu iki özelliğin de aynı ağırlıkta yer aldığını görürüz. Ancak ilk iki romana kıyasla burada ağırlıklı olan, Coşkun’un "aydın" kimliğinin vurgulanması, onun geçirdiği kişilik bulma sürecindeki iç hesaplaşmasında aydının toplumsal özeleştirisinin özeleştirisinin ağırlık kazanmasıdır denebilir. Yazarın ilk iki romanında isimlerde görülen simgeselliğe de dayanarak, "Coşkun Ermiş" adının çelişkili anlamında ana figürün çelişkili konumunun vurgulandığını, Coşkun’un tüm ruhsal derinliğine karşın coşkulu, Hamlet-vari bir aydın olduğunu söyleyebiliriz. Oğuz Atay’ın bu aydını da, son romanının kahramanı Mustafa İnan’daki birey-toplum sentezini henüz gerçekleştirememiştir.”
·
1 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.