Gönderi

10.BÖLÜM KÜÇÜK ÇOCUKDAN BÜYÜK İŞLER
Parçacıdan eve gelene kadar kornayı vikk vikk diye öttürerek eve yaklaştım Arkadaşlarım misket oynuyor beni görünce yanıma geldiler o ne bune diye herkes bir soru soruyor bisiklete parça aldığımı be tamir edeceğimi söyledim Sonra eve geçtim artık bisikletimi tamir etmem gerekiyordu Babamın takım taklavatlarını hazırladım başladım bisikletin sağını solunu kurcalamaya söküp takmaya aslında hiç bir bilgimde yoktu Sadece tekerleri patlak. Frenler den arka fren tutmuyor zincir kopuk vede paslanmış Nerden bileyim ki beceremeyeceğimi ama bir hevesle becermeye çalışmıştım Dedim en azından süslerini takayım ve öylede yaptım Babamın takım taklavatlarını topladım yerlerine koydum Yüklendim bisikleti tamirciye götürmek için İttire ittire gidiyorum sanki o an bisikletimi sürüyor gibi bir hayaldeyim kornaya basıyorum Hızlı gidip el bırakıyorum toprak zeminde fren yapıp ortalığı toz dumana katıyorum Gören mahalle çocukları dalga geçiyor gülüp eğleniyor ama benim umrumda değil Tekeri patlak mış Evet yapılır Boyası çizik paslı Evet boyarım Koltuğu yırtık pırtık Evet olsun onuda yaparım AA süsleri yenimi aldın ? EVET YENİ ALDIM DAHA EVDE Bİ SÜRÜ VAR Aslında yoktu dalga geçmelerine maruz kaldığım için artık sıyrılmam gerekiyor du Zeytin yağı gibi su üstüne çıkmam gerekiyor du öylede oldu Tamirciye ulaştığımda Tamirci dükkanı açık sahibi yok Beklemek gerekiyordu tekrar bisikleti ite ite değil sürerek götürmeliydim mahalleye Motorsikletle bir adam geldi bana sen kimsin diye sordu BİSİKLETİMİ tamir ettirmeye geldim diye bildim Tamam gel bakalım neyi varmış . 1 lastikler patlak yama olacak 2 frenler kontrol edilecek 3 zincir benzine atılacak -yağlanacak 4 koltuk ayarlanacak Tamircinin dediğine göre hepsi bu kadardı yapılacak işlerin Gel hadi başlayalım dedi Hemen tekerlekler söküldü Baktı yama yaparız olur dedi Ben çekinerek korkmaya başladım birşey unutmuştum param yoktu Abi kaça olur bunların hepsi ? 25.000 lira Benim şimdi param yok ama sen yap Ben babamdan para alınca gelip alırım diye bilmiştim . Tamam 2 saat sonra hazır olur dedi Hayırlı işler kolay gelsin diyerek ayrıldım ordan Mahalleye arkadaşlarımın yanına gidiyorum Onlar oyunlar oynuyor Komşu teyzeler bişi yapıyor kolu komşuya dagıtılıyor hayır sevap işleri Banada verdiler Oturduk yiyoruz. Bisikleti soruyorlar Haliyle tamirci yapıyor yapılınca alacağım . 25.000 lirayı ne yapacağım babam dan istesem alırım annem Kayserili gibi 25.000 desem 2500 e bağlar geçiştirirdi babam ya sorarsa çivi den gelen paran vardı ne yaptın diye Ortalık karışırdı Hiç bu sahnelere gerek yoktu Oyunlar oynadık Hopladık zıpladık Baya zaman geçti Kendimce bakayım bisiklet hazırmı diye tamirciye gittim Uzakdan bakıyorum yolun karşısından Tamirci gördü gel gel hazır diye Tamam bisiklet hazırda bütçe hazır değil Gittim Dedim abi şimdi param yok olunca gelip alsam olur mu Çünkü paranın hepsini hurdacıya ve parçacıya verdim bide borcum kaldı az. Baban vermesse nolcak dedi çalışırım dedim Nerde çalışacaksın ki dedi Simit satarım Pazarda su satarım dedim Boşver o işleri gel anlaşalım seninle Sen gel burda çalış sağı solu toparla Dükkanı süpür Takımları tezgah A diz Borcu fitleyelim Okula gidiyor musun ? Yok seneye Tamam öğleden sonra gelir akşam ezanına kadar çalışırsın Tamam kaç gün çalışcam borcum için 1 hafta Tamam abi yarın gelirim dedim kaktım gideyim diye Dursana oğlum nere gidiyorsun Arkadaşlarımın yanına Bisiklet i almayacak mısın ? E borcum var Lan al git pezeveng e bak tamam anlaştık işde götür Olmaz Almam Lan çocuk al git bak keserim tekerini Canın sağolsun abi Hasbinallah Hadi hayırlı işler dedim almadım bisikleti Arkadaşlarımın yanına gidiyorum Baya yürüdüm Bir erik ağacı gördüm yiye bileceğim kadar kopardım oturdum duvara yiyorum Ev sahibi erik aldığımı görmüş Hayıflanıyor geliyorum şimdi geliyorum diye Bende gel teyze gel göz hakkı aldım yiyorum Gel beraber yiyelim diyordum Teyze geldi ben yerinde istifini bozmamış erik yiyorum Niye kopardın. Canım çekti Baban mı dikti bu ağacı Yoooo bilmiyorum İzinsiz aldın oğlum günah dedi Tuttu kulakdan Don lastiği gibi çekiyor Ya teyze bırak acıyor Niye kopardın diyor Göz hakkı dedim Ne göz hakkıymış ağaçda meyve kalmadı Teyzemde haklıydı aslında kendine göre ki haklıydıda Teyzeyede eriklerinden ikram ettim gülmeye başladı Çocumm delimisin divanemi diyor napim teyze kopardık tükürükle yerinemi yapıştırayım napayım yiyeceksen ye yemeyeceksen de yeme Döveceksen de döv abimden annemden dayak konusunda antremanlıyım nolcak alla alla Teyzeyi yıldırmayı başarmıştım Sanırım Ocakda yemek var yanacak diyerek gitti Ama ben erik yemeye devam Bir amca geliyor motoru aynı benim bisikleti ittirerek götürdüğüm gibi sürüklüyor Gittim yanına Tamirci varmı burda d Dedim var abi Nerde Gel göstereyim diye motoru beraber ittirmeye başladık Tamirciye ulaştık tamirci dükkanda dedim abi amcanın motor bozukmuş tamirci sordu sana getirdim Eywallah koçum sen al git bisikleti borcu fitleştik bana müşteri getirdin dedi Öyle olurmuki diye bildim Olur olur ara sıra uğra buralara dedi Oh be hallettik bu işi de Aldım bisikleti fakat yine ittiriyorum Bilmiyorum ki sürmeyi Yol kenarında binmeye çalışıyorum fakat dengeyi kuramadığın için Malesef sürükleyerek götürmek zorunda kaldım Arkadaşlarımın yanına geldim Offf çok yoruldum Baya hızlı bisiklet Pedalledikçe uçuyor Diye tezgah atıyorum Tabikide inandılar çünkü isteyen sürsün kazıtmak çarpmak yok diyerek geçtim bir taşın üstüne oturdum Bisiklete binen yada ittiren eğlenen arkadaşlarım yoruldular geldiler Dinlendik bisiklet hakkında yorumlar yapıldı Keşke benimde bizimde olsa gezerdik mahallede konvoy yapardık diye Bisiklete binenlerden birine okadar bisiklete bindin hadi bizim eve bırak gel misket oynayalım Annem de sorarsa arkadaşın dersin !!!! 10 BÖLÜM Ü SONLANDIRIYORUM 11.BÖLÜM ANNEE YAAAAAAA NİDALARI İLE DEVAM EDECEK ....
34 views
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.