Gönderi

17.BÖLÜM “BAYRAM ŞEKERİ”
Kovalıyor günler peş peşe bir birini hergün bir macera heyecan sarmış çocukluğumuzu . Ramazan bayramının gelmesine bir hafta kadar zaman kaldı . Ve biz çocuklar o dönemlerde eczanelerden alınan o küçük ince üzerleri baskılı poşetleri. Bir halının altında biriktirirdik . Bayramda o poşetler ile şeker toplamaya gidecektik . Komşularımızın ellerini Öpecektik Mesela banko komşularımız vardı el öptüğümüzde bize para veren . Bir cumartesi günü mahalle pazarı kurulmuş Mahalleli pazar alış verişi yapıyor çarşıya gitmek istemeyen pazardan çocuklarına bayramlık alıyorlar. . Herkesde bayram telaşesi vardı o hafta Bayramda giyer Bayramda yeriz Bayramda bizede gelin O bayramlıklar alınmış Şeker toplayan çocuklara şu cam şekerlerden ver Eve gelecek olanada çikolata ve içi dolgulu şekerlerden karışık yap . Tel kadayıfı alanlar . O gün pazar daha bir kalabalıktı herkes bayrama hazırlıyordu kendini . Biz pazarda geziniyorduk mahallemizde pazarcılık yapan komşularımıza yardım ediyorduk . Beş kilo al dört kilo ödeee Gel vatandaş gel Sulu sulu. Taze taze Böylesi daha bu pazar da görülmedi Diye bağırıyoruz , meyve sebze satan,textil,ayakkabıcı artık kimlere denk geldiysek yancılık yapıyoruz yanlarında . Annemi gördüm gittim yanına ne almış diye Poşetleri tırtıklıyorum şekerleri gördüm bi acuç kadar aldım . Katır kutur yemeye başladım emerek yemek ne yazıkkı tarzımız değil . Annemin elinden bir kaç taşıya bileceğimiz poşetlerden aldık gidip bizim eve bıraktık Geri döndük pazara doğru çünkü prensip edinmiştik pazar yeri girişinde takılıp komşularımıza yardım etmeyi . Gelen gidene yardım ediyor pazardan artık bizim yiyeceğimiz ne varsa poşetlerden onları tırtıklıyorduk her zaman olduğu gibi Bayram iyice yaklaşmaya başladı mahalledeki kadınlar bir ekip kurup baklavalık yufkalar açıyordu . Annem kendi ponçik kankalarını toplamış Herkese 3-4 tepsi baklava yufkası açıldı tepsilere dizildi Artık kim neyli istiyorsa fındıklı,cevizli,fıstıklı Bu sahnede kabuklu cevizleri ve kabuklu fındıkları kırmak bize düşmüştü 3 tane kırıyor ayıklıyor , bir iki tane yiyorduk Buda bizim oklava ile kovalanmamıza sebeb olmuştu . Sürgün yemiştik Bizde haliyle o ortamı terk etmiştik kimde para var ben de , bendede var , bende de var iyi hadi eski moo alalım gittik Eskimo yapan komşunun her zaman ki gibi. Mutfak camını tıkırdamaya nerdeyse camı kıracağız ama açan yok Camı biz yaşlarda bir kız açtı ama tanımıyoruz Sonra TEYZE diye seslendi O an anladık misafir gelmiş ne güzel kızdı diye konusuyoruz kendi aramızda ama tertemiz duygular ile Bizim çetenin bütün üyeleri o Kıza aşık olmuştuk . Bir daha görür müyüz diye teyzesinin evinin çevresinde kamp kurduk resmen sürekli evlerinin etrafında takılıyoruz Arkadaş olmuştuk mahallenin diğer kızlarıda Vardı. Fakat odak noktası SUDE idi neden kimse bilmiyor ama odak noktası o idi mahalleye yabancı olmasından sanırım Bizim kızlar kıskanıyor ama çaktırmıyorlardı . Artık yavaş yavaş durumlar şaç çekmeye başlamıştı. Taki sudenin teyzesi hadi teyzem gel yemek vakti burası Almanya gibi değil burda yemek aile ile beraber yenir demişti Vay be diyoruz Almanya gerçi neresi bilmiyoruz da ama Almanya . Yavaş yavaş herkes dağıldı evlerine yemek yemeye sonra tekrar buluştuk saklambaç oynuyoruz kızlarda var . Ebe saymaya başlıyor bütün erkekler sudenin olduğu yere saklanıyor resmen biz Kendimizi Sude için sper ediyorduk . Bizim sobelenmemiz önemli değildi sude söbelenmesin di herkesin derdi bizim kızlar kıskançlık yaparak sek sek oynamaya başladı Sude de o tarafa geçmiş oldu Biz erkekler kasap önündeki kedi gibi ciğere bakıyoruz . Sonra öğrendik bayram tatiline gelmişler bayramdan sonra gidecekler . Bayramlıklar alındı jilet gibi giyildi . Abdestimizi aldık bayram namazına gittik Namaz çıkışında bütün herkes. Bir biri ile bayramlaştı . Evlere gidildi kahvaltı yapıldı , Ben hemen annem,babam,ablalarım ve abimle bayramlaşıp yakın komşulara gidip el öptüm harçlıkları topladım . Eve gelip aylar öncesinden hazırladığım poşetlerimi aldım , ben arkadaşlarımla şeker toplamaya gidiyorum dedim . Çete üyeleri toplandık ve bütün mahallenin altını üstüne getirdik gitmediğimiz ev öpmediğimiz el kalmamıştı . Poşetlerimiz ağızlarına kadar şeker dolmuştu Ben güzel şekerleri ayrı koyuyordum SUDEYE verecektim 🙈 Bitti şeker Faslı mahalle hallaç pamuğu edilmiş ve kendi aramızda konuşuyoruz Ordaki evde verilen şekerler çok güzeldi Herkes de hobby almış felan diyorduk Düşünmüyorduk kimsenin bütçesini Aldı alamadı durumu var yok çünkü çocuktuk heveslerimiz isteklerimiz hayallerimiz vardı İstediysek olmak zorundaydı , Ben bütün güzel şekerlerimi sudeye hediye etmiştim hayatımda verdiğim en şeker hediyeydi oda kırmadı beni sevinerek aldı Bayram evet şeker gibi. Geçiyordu Eve gelen giden komşular , evin kapı girişi ayakkabı dolu biz çocukların görevi söylenmeden O ayakkabıları toparlamak düzgünce koymaktı Eve geldim o görevimi yaptım içeri girdim tekrar herkesin elleri öpüldü . Bayram böyle şeker gibi geçti geçmeye devam edildi sohbetler yapıldı özlemler giderildi. Bayramı ziyadesi ile yaşadık şekerlerin tadına doyduk . Sude bayram dan sonra gitti biz erkeklerin gönlü buruk kaldık . Ama kızlar öyle düşünmüyordu Ohhhh canımıza deysin gene bize kaldınız der gibiydiler . Sanırsak öylede görünüyordu . ARTIK BENİM OKULA BAŞLAYACAĞIM SÖYLENDİ OKULLAR AÇILACAK MIŞ . 18.BÖLÜM “ŞİMDİ OKULLU OLDUK”
32 views
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.