9/10
·216 syf.··
2020 3. kitabı
Birinci neden: yaşamındaki her şey hep aynıydı bir kez gençliği sona erdi mi hep yokuş aşağı gideceği belliydi: yaşlılık dönüşü olmayan izler bırakacak, hastalıklar birbirini kovalayacak, dostlar birer birer yok olacaktı. Yaşamını sürdürmekle hiçbir şey kazanmayacaktı, tam tersine acı çekme olasılığı hep artacaktı. Ikinci neden daha felsefiydi: Veronika gazete okuyan, tv seyreden, dünyada olup bitenlerden haberli biriydi. Her şey yanlıştı ve kendisi herhangi bir şeyi düzeltebilecek durumda değildi bu tamamıyla aciz olduğu duygusunu büyütüyordu içinde. Hepimiz tekdüze, sıradan yaşamlarımızdan sıkılırız beraberinde bunalırız edebi olumlamalar yapan kişisel gelişim kitaplarının yanı sıra "her şeye rağmen hayat yaşamaya değer" sözünü daha gerçekçi bir şekilde ifade ediyor bu kitap. "Yapacağım çok şey var, hayatın sonsuza dek süreceğini sandığım günlerde hep ertelediğim şeyler bunlar, sonra, hayatın yaşanmaya değmeyeceğine inanmaya başlayınca da unuttuğum" (s146) Son olarak: Yaşamak kolay değil ya kardeşler, ölmek de değil; kolay değil bu dünyadan ayrılmak. Orhan Veli Kanık
Veronika Ölmek İstiyorPaulo Coelho · Can Yayınları · 2020102,5bin okunma
·
3 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.