·101 syf.··Beğendi
···Okunma: 18 Kasım 2019 11:00 Okuduğum en etkili kitaplardan bir tanesi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Modern hümanizmin edebiyat alanındaki en büyük temsilcilerinden. İdam cezasına ve insan hayatının kıymetine çok dikkat çekmektedir. Özellikle mahkumun kızıyla vedalaştığı bölüm gerçekten çok dokunaklıydı.
Hugo, kitapta, mahkumun neden idam cezasına çarptırıldığını söylemiyor. Bunu sebebinin şu olduğunu düşünüyorum. Eğer mahkumiyet sebebinin söylerse okurun kafasında bu cezayla ilgili "haklı" ya da "haksız" gibi bir algı oluşabilir. Oysa Hugo'nun odaklanmamızı istediği şey bu değil daha ziyade idam cezasının hele de giyotinin korkunçluğu ve çağdışılığı.