9/10
·126 syf.··
Beğendi
·
2020 6. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 16 Şubat 2020 23:00
2015'te Batı Edebiyatı dersi için bu kitabı okumamız gerekiyordu fakat sonradan işleyemedik. Ben de okumadım ama kafamda hep okumuşum gibi kodladım çünkü kitap hakkında her şeyi biliyordum. En sonunda okumayı da başardım. Kitabı okurken bazı sayfalarda kitap beni içine almayı reddetti resmen. Çok beğenerek okuduğum kısımlar varken birdenbire bir sayfayı üç kere okuyor fakat anlayamıyordum. Böyle zamanlarda kitabı elimden bırakıp sonradan okumaya karar verdim. Bu yüzden bu kadar uzun sürede okudum -aynı anda iki kitap okumamın da etkisi var tabii- ama kesinlikle işe yaradı. Kitabı okurken burayı alıntıya boğdum çünkü her satırından aşırı keyif aldım. Gerçekten bir sanatçının yazdığı belli oluyordu mektupları. Werther'in duygusallığı, buhranları bildiğim duygular sayılmaz ama acısını içten bir şekilde anladım, hissettim. Anlatımın ve mektupların şiirselliği beni büyüledi. Werther'in yaşamla ölüm arasında sıkışıp kalması, Albert'i hem sevmesi hem de ondan nefret etmesi, Lotte'ye ve kardeşlerine olan saplantılı sevgisi beni çok etkiledi. Ne kadar geç olsa da okuduğum için mutluyum. Yeni hedefim Goethe'den Faust'u okumak. Bakalım o ne zaman mümkün olacak?
Genç Werther'in AcılarıJohann Wolfgang Von Goethe · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024150,2bin okunma
·
6 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.