Virata, kralın hizmetkârı olan güçlü bir asker. Bir gün krallık zor duruma düşer ve kral Virata'dan yardım ister. Virata her zamanki gibi üstün bir kabiliyetle düşmanı yener. Savaşın sabahında abisinin boş bakan gözlerini ve soğuk bedenini görür. Abisini gece yarısı savaşta öldürmüştür. Şehre dönen Virataya kral, ordunun başına geçmesini söyler. Ama virata yemin etmiştir. Bir kez daha savaş yüzü görmeyecektir. Hakikati arayan virata ne gibi bir hayatı tercih edecekti? Tercihleri doğru muydu? Yoksa bir çember misali hep başa mi dönecekti? Şuana kadar okuduğum en iyi 3 Zweig kitabı arasına girdi diyebilirim.