8/10
·140 syf.··
2020 22. kitabı
·
18 saatte okudu
·
Okunma: 01 Nisan 2020 18:24
Namık Kemal’den okuduğum dördüncü tiyatro eseriydi. En etkileyici ve sürükleyici olan buydu. Tanzimat yazarlarımızın eserlerini de bence okumalı ve tanımalıyız.
Akif BeyNamık Kemal · Remzi Kitabevi · 19721,179 okunma
·
74 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Merhabalar. Namık Kemal bu piyesinde kendini nasıl göstermiştir sizce bir yorumunuz var mı ?
Namık Kemal’in ilk eseri Vatan Yahut Silistre’dir. Akif Bey bundan sonra yazılmıştır. İkisini de okuyan biri olarak benim yorumum ikisinin de arasında başlıca farklar olduğu. İlk eserinde konudan konuya atlama gibi bir durum söz konusu ve konular çok kısa kesilmiş. Akif Bey’de bir nebze daha açıklayıcı ifadeler kullanmış. Böyle olunca dili de daha akıcı hale geliyor. Yazar tiyatro eserlerinde bir mesaj verme amacı güttüğünden bence bu mesaj Akif Bey’de daha net ifade edilebilmiştir diye düşünüyorum. Umarım güzel bir cevap verebilmişimdir :)