10/10
·207 syf.··
2000 254. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 01 Ocak 2000 00:00
Kitap ve filmle ilgili karışık bilgiler olabilir. Şimdiden uyarayım. Kitaba puanım 10. Nedeni ise Jon'un harika araştırmacılığı. Alex'in nerelere gittiği, nerelerde gezdiği, nerelerde çalıştığı hakkındaki bilgiler. Notları,eşyaları ve neredeyse her bölümün başında Chris'in kitaplarında altını çizdiği yerleri paylaşarak biraz daha onu yardımcı olmamızı sağlayan anlayışı inanılmaz. Bu yazıyı yazarken bile Chris'in iki adını da kullandım. Nedense ilk cümlede kendi için seçtiği adı kullanırken sonraki cümlemde gerçek adını kullandım neden bilmiyorum. Yaptığı araştırmalar inanılmaz. Chris'in aldığı notlar, ailesi ile konuşması, tanıştığı insanlarla görüşmesi....Jan, Wayne ve Ron..... İnsanlarla birkaç saat, birkaç gün, birkaç hafta geçirip, onlarına hayatına dokunabiliyorsun bazen... Ama bazen de bir ömür geçirmene rağmen yanındaki insanlara karşı yabancılaşabiliyorsun. Filmle ilgili birkaç şey söyleyebilirim sadece. Yıllar önce izlemiştim ve beğenmemiştim. Chris'in asiliğine anlam verememiştim. Filmin anlatılışı bana göre o zaman farklıydı ve ölümünü "kendi etti, kendi buldu" tarzında diye düşünmüştüm. Şimdi kitabı bitirdim ve ardından filmi tekrar izledim. Düşüncelerim değişti. Chris'i anlamaya daha yakınım. Önceden filmi izledim, kitabını okuyamam kafasındaydım ama şimdi öyle değilim. Eğer kitabı olan bir film bana dokunduysa tam tersi kitabını okumak o dünyaya bir daha girmek istiyorum. Kitabı okurken zorlandım-ingilizce ver. okudum-. Jon'un dili ağır geldi bazı cümleleri anlamakta çok zorlandım ve bilmediğim kelime o kadar çoktu ki. Chris özgür ruhlu biri. Bana göre nirvana seviyesinde cesareti var. Bazı yaşadığı şeyler normal hayatla karşılaştırınca yani okuyucu veya izleyici gözüyle bakınca o kadar iyi değil ama o hiç bir zaman mutsuz değil ve şikayet etmiyor çünkü bu kendi seçimi. Sonucu iyi de olsa kötü de olsa kendi seçimi. Doğayı gördüğü gözler inanılmaz. Bende doğaya aşığım. Ama onun gibi yapabilir miyim? bilmiyorum. Fikirleri de inanılmaz. Düşünüyorum bazen ve neden Alaska'ya hazırlıksız gittiğini anlamıyorum. Sonradan adamın amacı o diyorum. Şimdiye kadar ne okudun sen diyorum. Ama yakınlarında bir yardım kabini gibi bir şey bulunuyormuş. Eğer Chris yanında haritayla oraya gitseydi belki de işler daha farklı olabilirdi...
Into the WildJon Krakauer · Anchor Books Publishing · 19971,302 okunma
·
43 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.