Virginia Woolf bu kitabı 1929 yılında yazdı. Üzerinden geçen bunca zamandaki değişimi düşünün. Her şey değişmiştir bu kadar zamanda diye düşünebilirsiniz ancak değişmeyen bazı algılar var maalesef. Kadınlara olan bakış açısı gibi...
Kadınlar üzerine hep bir şeyler yazılıp, çiziliyor. Bunların birçoğu ya aramızda olmayan kadınlar hakkında ya da erkekler tarafından yazılan şeyler.
Kadının toplumda var olmasını belli bir zamanda, belli alanlarda, belli kılıklarda sınırlayan zihniyet yıllar geçmesine rağmen devam ediyor.
Kadın istediğini yapabilir ancak şu saatlerde şu şartlarla.
Kadın çalışabilir ama bazı meslekler de erkeklere göre.
Kadın ve erkeği kıyaslayıp madem eşitiz neden en iyi şairler, yazarlar, ressamlar vb. hep erkek diyenlere de en güzel cevabı veriyor.