Puan vermedi·64 syf.····Okunma: 18 Nisan 2020 15:52 Aşk nedir?Birini taparcasına sevmek mi,onun seni sevmediğini bilmene rağmen onunla geçireceğin bir saniye için bile olsa her şeyden vazgeçmek mi?cevabın ister birinci olsun,isterse ikinci ama hiçbiri bu kitaptaki isimsiz kahramanımızın aşkını tarif edemez. Stefan Zweige'in bir oturuşta okunabilecek muhteşem ötesi,az ama öz nasıl yazılır sorusuna cevap veren şaheser.Hani uzun soluklu kitaplardan sıkıldıktan sonra bir oturuşta okuyayım ve baya kişiden adını duyduğum bir kitap olduğu için de bir bakayım dediğim kitap oldu.Kisacik içeriğinde o kadar özlü bir anlatım var ki bazılarının beş yüz sayfada vereceği duyguyu yazarımız azıcık sayfada vermiş.Kitapta aidiyet duygusundan mahsum,bir sürü kadınla gecelik ya da haftalık ilişkileri olan yazarımız R. ile;on üç yasindan ona masum bir aşkla bağlanan isimsiz kahramanımızın trajik öyküsü anlatılmış.Sık sık "Beni hiç tanımamış olan sen" diyerek yazarın sadece nefsiyle ilgili haz peşinde koştuğunu bizlere çok güzel gostermistir.Askin sadece aşk olarak kalmasından yana olan bir isimsiz annenin son cumleleridir bu kitap.