·319 syf.··Beğendi
···Okunma: 21 Nisan 2020 00:21 “...Bu kitap korkunç bir yıkımın yazar yaptığı bir insanın gerçek öyküsüdür... “ diye başlayan , okuduğum ilk anı niteliğinde eser, savaşın yıkıcılığını tüm çıplaklığıyla öne sermekte. Yazarın savaştaki arkadaslarını ölümsüzleştirmek ve yaşanan korkunçluğunu herkese birinci ağızdan anlatmak icin kaleme aldığı bu eser - her ne kadar doğruluğu çelişkili de olsa- okudukça insanın kanını donduruyor. Yazarın görev aldığı tank taburu, "Lanetliler Taburu" olarak ünlenmişti. Savaş bittiğinde yaklaşık 6 bin kişilik bu taburdan Hassel'le birlikte ancak birkaç kişi sağ kalabilmiştir. Gerek olayların korkunçluğu gerekse yazarın katı gerçekçiliği beni cok etkiledi ve aklıma Leonid Andreyev’in “Kızıl Kahkaha”sı geldi. Savaş her toplum için kabullenilemez, sindirilmez bir yıkımdır. Bu eserde de bu yıkımın piyonlarının öyküsüne tanık olmakla birlikte tarihe de tanık olmaktayız.