#türkiyeyazarlarbirliğivakfı başkanı #DMehmetDoğan 'ın yeni kitabı #ömrümankara 'yı okurken; yazarın 40 yıl öncesinden başlayarak yazarlık sürecindeki pek çok kitabında var olan "Cumhuriyetin merkezi #ankara 'ya bakışı"ndan izler elbette görülüyor. /// Ömrüm Ankara'da, bizatihi yazarının uzun yıllarda kafamızda oluşturduğu ön kabulleri, yine aynı yazarın şöyle bir sarsmasına, "bak bunlar da var" demesine yol açıyor. /// " #ankaralı 1923 öncesine ait bir kavramdır, sonrasındakiler başkentlidir. Gelir kalır, yurt tutar ama şehrin #tarih -i ile ilgilenmez." Diyen Doğan okuyucusunu manevi, kültürel ve tarihi dokulara götürüyor. Anlayacağınız ehil bir rehber önümüze düşmüş, ezberimizi bozuyor. /// Öncelikle söylemeliyim ki; Ankara dışında da çok güzel bilgilere değiniyor. #fatihsultanmehmet ve #istanbulunfethi gibi ufak parçalar çok güzeldi; bitirdikten sonra #kitapgibikitap dedim. Tavsiye ederim. #kitapmuhabbeti #kitapokuyanlar #gerçekokur #tarihigerçekler