9/10
·400 syf.··
Beğendi
·
2020 42. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 17 Mayıs 2020 23:57
Benim ailem AlmanciydiBabam,1970'li yıllarda daha iyi bir hayat ve daha iyi bir gelecek hayalleri ile Almanya'ya calismak icin giden binlerce Türk iscilerinden biriydi.Bilenler bilir.Turkiye'de bu ailelere Almanci(Alamanci) denirdi Bilinmeyen bir ülke,farkli bir kültür,anlamadigin bir dil,kimsenin çalışmak istemeyecegi en agir işlerde çalışmak,Alman vatandaslari tarafindan istenmemek,2.hatta 3.sinif insan muamelesi gormek,vatan hasreti çekmek ve herseye ragmen para biriktirmeye calismak.Babam 13 yil dayanabildi. 30 yil gecmis kesin dönüş yapali.Ve hala ozamanlarda yerlesen hastalıklarla mucadele ediyor. Bunu niye anlattim.Okudugum kitapta da ayni hayaller ve umutlar vardi.Litvanyali bir grup insan ,Amerikan ruyasina ve özgürlükler ulkesinin vaadlerine inanarak Amerika'ya gidiyorlar.Once büyüklük ve azamet karsisinda buyuleniyorlar.Gordukleri büyüklüğün bir parcasi olmak istiyorlar.Ama o carkin icine girdikleri anda hicbirsey eskisi gibi olmuyor onlar icin. Cok agir bir dram var icinde.Cok da cesur sistem eleştirisi var.Et endustrisinin bunyesinde yaşananlar mide bulandiracak cinsten.Hem fizyolojik hem de psikoljik olarak rahatsiz edici bir kitap.Kapitalist sistem icersinde somurulen emekler,adaletin gucluden yana olmasi,yok olan hayatlar,umutlar... Hukumetin ,siyasi partilerin,hakimlerin,polislerin,kisacasi herkesin satin alınabildigi,durustlugun ve namuslu olmanin hor görüldüğü ve boyle insanlarin surekli kaybettiği bir duzen bu.Oyle acimasiz ki.Çalışan iscilerin mezbahalardaki hayvanlar kadar degeri yok.Bir isci gider onun yerine daha aç ve muhtaç baska biri gelir çünkü.1 dolar bir isciden bile daha degerli oralarda. Kendi yasanmisliklarimdan dolayi kitabi sanirim fazla icsellestirfim.Ama Almanya bu kadar da degildi diye de düşünmedim degil.Gazap üzümlerini de cok sevmiştim. Ama bu kitap daha sarsıcı geldi bana.Yazarin bu kitabi yazabilmek icin kimligini gizleyerek Sikagoda'ki Mezbahalarda çalışması,yaşananların gercek olaylardan yola cikilarak yazılması daha da sarsici yapiyor kitabi. NOT:Sanirim vejetaryan oldum
Şikago MezbahalarıUpton Sinclair · Sel Yayıncılık · 20261,184 okunma
·
18 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.