Gönderi

247 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
1461'den sonra kademe kademe Rum halkının şehir surları dışlarına göçmek durumunda kalması, en son kale surlarının içinde neredeyse hiç 'Rum' kalmaması çok uzun zaman alan bir olay. Fakat burada yazarın dikkat çektiği nokta:kaç kişi din değiştirip Müslüman olarak tekrar şehir surları içerisine taşınmaya başladı? Bugün kendi aralarında balkondan balkona Rumca konuşurken sokaktan geçen birini görünce kırık bir Türkçe'ye dönen teyzeler bu nüfustandır. Müslüman Rum diye bir şey var. Ama ilginçtir ki, bizim milli anlatılarımıza göre böyle bir şey mümkün olamayacağından, bu teyzeler Maraş'tan, Konya'dan, Kayseri'den geldiklerini iddia ederler. Ki evet, Türkleştirme maksadıyla cumhuriyetten sonra pek çok aile getirilmiştir bu şehirlerden. Fakat yine ilginç olan şudur ki bu ailelerin önemli bir kısmı da iklim ve coğrafi koşullara ayak uyduramayıp geri dönmüşlerdir. Yani gelen tek Maraşlı imam da tas tarak toplayıp ailesiyle dönmesine rağmen, Trabzon halkı Maraşlı olmakta özellikle diretmektedir. Korku başa beladır (Kişisel gözlemlerimi bir sene Trabzon'da yaşadığım dönemden hareketle ekliyorum ve bu kitabı okuduktan iki sene sonra Trabzon'a taşınmamın bende pek çok mantıksız görünen durumu bir nebze olsun mantığa oturtmayı sağlamış bulunduğunu görüyorum. Bir toplumu anlayabilmek öyle kolay değil)
Trabzon Şehrinin İslamlaşması ve Türkleşmesi
Trabzon Şehrinin İslamlaşması ve TürkleşmesiHeath W. Lowry · Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi · 201216 okunma
·
25 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.