·204 syf.··Beğendi
···Okunma: 20 Mayıs 2020 02:30 İki milyonluk Fin ülkesi yani Suomi ve Suomilerin küçük yoksul bir ülkeden, idaresi altında yaşadıkları İsveçlilerle veya Rusların yardımı olmaksızın ve hatta yaratan da dahi hiçbir şey beklemeden ve tüm kamu idaresinin (yani devletin) İsveçlilerin elinde olmasına rağmen milletçe tüm halkın kendi içinden Snelman adında bir filozof önderliğinde bir avuç halk öğretmenin, rahibin, avukatın ve memurun seferber olarak toplumu ve halkı kendi olanaklarıyla binbir bataklıklar ülkesini beyaz zambaklar ülkesine ve en önemlisi tüm milletin kültür ve uygarlıklarının geliştirilmesi mücadelesini anlatmaktadır. Bir milletin daha insanca, daha sağlıklı, daha mutlu daha akılcı bir hayat yaşaması milli düşünce, milli ruh ve milli iradenin uyandırılması, geliştirilmesi, güçlendirilmesiyle başlar ve halkın cehaletinin, alkol düşkünlüğünün, hastalıklı oluşunun, sefaletinin, kötü ahlaklı olmasının engellenmesi yani halkın topyekün eğitilmesi ile mümkündür. Finliler bunu savaşmadan başarmışlar. Çünkü bataklıklarla dolu olan ülkelerini ne Rusya ne İsveç istemekteymiş çünkü Suomi Fince bataklık arazi anlamındadır. Ama geri kalmışlıklarını kendi cahillikleri ve kötü huylarını eğitimle, daha sıkı çalışmayla savaşarak milli azim, irade ve ruhla uygarlıklarını Rusların ve İsveçlilerin seviyesine çıkarmışlar.... Bu hikaye size de tanıdık gelmiyor mu? Bir tek savaş eksik? Ne oldu bizim milli mücadele, milli azim ruhumuza...
Birlik ve beraberliğimize kimler bozmayı başardı!
Sadece bir yüzyıl geçti o da bir saniye gibi...