·170 syf.····Okunma: 27 Mayıs 2020 02:11 Merhaba Kitapseverler;size bu defa Türk Klasikleriyle geldim.
@mavicatiyayinlari 'ndan çıkan #NamıkKemal'in kaleme aldığı #İntibah isimli kitabı okudum.
Kısa bir açıklamadan sonra hemen yorumu ekliceğim.
İntibah:Uyanmak uyanış anlamına gelir.Türk Dili Edebiyatının tarihte ilk edebi romanı olarak değerlendirilir.
Roman boyunca Osmanlı kültüründe olup,her bölümde Divan Edebiyatı şairlerinin kısa beyitleri bulunur.
Namık Kemal'in farkı ortada kalemi güçlü olduğunu ve şu zamanla bile kıyaslanamıyacağını okuyucuya aktarıyor.
Konusuna gelince;
Varlıklı bir ailenin çocuğu olan Ali Bey,22 yaşlarında iyi bir eğitim ve terbiye görmüş bir delikanlıdır. Yalnız hayat tecrübesinden yoksun oldukça toydur.
Babasının ölümünden sonra sarsılan Ali sık sık Çamlıcada dolaşmaya başlar...Çamlıcada gezinti halindeyken bir gün kötü karekter olan Mahpeyker ile karşılaşır...
Genç adam ilk karşılaşmasında ilgi duyduğu bu kadına derin bir aşk ile sevmeye başlar...Oysa Mahpeyker'in kirli bir geçmişi vardır.Üstelikte Ali Bey'in sevgisine layık olmayan çirkef bir kadındır.
Oğlunun bu durumuna daha fazla dayanamayan Annesi;nasıl bir çözüm bulacaktı.Ali Bey, Mahpeyker'in intikamıyla başa çıkabilecek miydi?...
Gerisi mi? Onuda bir zahmet siz okuyun