Şuana kadar okuduğum Zweig öykülerinde ilk defa farklı bir temaya denk geldim. Yazar doğuştan gelen kusurları,sakatlıkları ve fiziksel çirkinlikleri çok derinden işlemiş. Savaş karşıtlığını, kadın psikolojisini o kadar ustaca yerleştirmiş ki... Beni gerçekten etkiledi. Bilinçaltım öyküleri adeta koca bir romana dönüştürdü.