Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

"Tao dolunun ve boşun nedenidir, ikisinden birinin değil. O, kendini yenilemeye ve çöküşe neden olur, ikisinden birinin değil. Tao başlangıcın ve bitimin nedenidir, ikisinden birinin değil. Tao birikimin ve dağılımın nedenidir, ikisinden birinin değil... Tao nesneleri oldukları gibi ortaya koyar, ancak kendisi bir nesne değil. Tao'yu kimse yaratamaz, Tao tüm nesnelerdedir."* ... Kendisinin belli bir biçimi yoktur, oysa bütün biçimlerin kaynağıdır. Tao değişmezdir, oysa kendisi evrende tüm değişmelerin içinde bulunur. ... Tao, Hiç'in ve Hep'in ölümsüz anlamsızlığıdır. * Chuang-tzu xxii. Çev.: H. A. Giles
Sayfa 91
·
10 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.