NG

@_nrcn
10/10
·126 syf.··
2020 20. kitabı
·
11 saatte okudu
·
Okunma: 12 Haziran 2020 20:48
Nişanlı bir kadına aşık olan Werther'in içsel buhranlarını iç monologlarla bütünleştirip bize sunan Goethe çok başarılı bir eser ortaya çıkarmış. Kelimelerin yan yana bu kadar güzel getirilişine hayran kaldım. Goethe'nin kalemini çok beğendim. Hemen her sayfada altını çizip üzerine uzun uzun kafa yorduğum cümleler vardı. Konu bakımından Kafka'nın Milena'ya Mektupları'na benzettim fakat Goethe Kafka' dan önce yaşamış bir yazar olması bakımından kimin kime öykündüğünü söylememe gerek yok. Evli, nişanlı bir adama veya kadına aşık olmak etik midir? Ya da tam tersi evli nişanlı bir kadın veya erkeğin birine aşık olması? Kitabı okurken tek taraflı bir aşk yaşadığı için Werther'e çok üzülüyorsunuz ama yaptığının doğruluğuna yanlışlığına gelince eminim üzerine çok düşünürsünüz. Werther'in intihar etmesine sebep olan sınırlar vardı aslında. Onu ölüme götüren acıları değil acıların boyutuydu. Acıların boyutu kısmına ben de katıldım. Çünkü karşımıza çıkan her acı karşısında intihara kalkışır olsaydık dünya çekilmez bir hal alırdı. Demek ki bizi durduran sınırlar ve boyutlar vardır. İnsanları hayata bağlayan umutlarıdır. Werther'in de ölüme gitmesinin sebebi umudunun bitmesi idi.
Genç Werther'in AcılarıJohann Wolfgang Von Goethe · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024150,2bin okunma
·
1 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.