Beni cok etkileyen bir kitap olmadi maalesef. Cevirisini de pek begenmedim. Ozel isimler, yer isimleri zaman zaman degistirilmisti(uzunsu sokagi, atlarin isimleri-bebek, fistik, yosma... vb.). Zaman zaman da olum dirim savasi, andac, buruntu gibi ilginc turkce karsiliklar kullanilmisti. Okurken keske ingilizcesini okusaydim dedigim cok zaman oldu. Gabriel in karakteri, insanligi ve olaylara bakis acisi beni etkiledi sadece. Bana kalirsa kitabin kahramanlari arasinda sadece Gabriel en dikkat cekici olani idi. Thomas HardyÇılgın Kalabalıktan Uzak