Geçenlerde fotoğraf çekimi için bir fotoğrafçıya girdik. Sahibi altmışlı yaşlarındadır herhalde. O işi ile uğraşırken benim gözüm masasındaki kitaba takıldı. Normalde Ahmet Ümit'in bir kitabına inceleme yazmayı düşünmezdim. Ama bu kitabı o yaşlı adamın masasında görünce içimden bir inceleme yazma isteği geldi.
Edebiyat gerçekten birleştirici bir unsur. Hangi yaşta olursanız olun, mesleğiniz ne olursa olsun, ırkınız, cinsiniz, renginiz ne olursa olsun, edebiyat hepimiz için. Türkiye gibi okuma oranının yerlerde olduğu bir ülkede, çok ücra bir yerde küçücük bir dükkanın içinde yaşı belki altmışı geçkin bir amcanın okuduğu kitap bana umut verdi. Gerçekten Atatürk'ün dediği gibi gelecek gençlerin elinde. Ve biz şimdinin gençliğiyiz. Ve bizim görevimiz, bir sonraki gençliğe daha bilinçli ve daha güzel bir gelecek bırakmak.
bu hedefi sadece çalışarak gerçekleştirebiliriz. daha fazla okuyarak daha fazla düşünerek ve daha fazla isteyerek.
Evet belki bu kitap sadece bir polisiye kitabı olabilir. Ama bana büyük şeyleri hatırlattı.