·160 syf.····Okunma: 30 Haziran 2020 10:26 Yorucu bir insan, yorulmuş bir kitap, kitap yazılmış olmaktan yorulmuş. Yorgunluğuyla birlikte insanı sinirlendiren, bitiren , öfkelendiren bir kitap. Karakterimizin yaptığı kötülüklerden dolayı öfkelenmiyorsun, gerçek dışılığından öfkeleniyorsun. Kötü olması, kötü karar vermesi için katledilmiş bir karakter olması kanının öfkeyle kavrulmasına sebep oluyor. Başka bir karaktere değinmek istiyorum Beyaz Geceler kitabındaki karaktere, orada başarılmış olan yıkık gerçeklik burada yapay kalmış. Dostoyevski eleştirildi... Sevemedim söylediklerini bu kitapta. Elbette oluşturulan beklentilerin etkisinde olmak görmeyi engelleyebilir ya da görüleni değiştirebilir ama böyle düşünürsek hiç bir şey hakkında eleştirilerimizi sivriltemeyiz ve ortada sıkışıp parçalanırız. Hissettirdiklerin için teşekkür edemeyeceğim Dostoyevski bu kitabında ama hissettirdiğin için teşekür ederim.