Savaşı ve savaşın ardında bıraktığı zulmü, aldığı hayatları, kıydığı canları, yok ettiği hayalleri, delirttiği insanları, kanla beslenen, yıkanan, renk değiştiren toprağı bu kadar güzel anlatan başka bir kitap okumamıştım. Neden savaşın akıl almaz mezalimi üzerine yazılmış en sarsıcı metinlerden biri olduğunu daha iyi anladım.Okurken tüylerim ürperdi, kanım dondu, aklımın sınırları zorlandı.Kendimi savaşta ölenlerin hakkını gasp etmiş,onlar acı çekerken ben huzur içinde yaşiyor olduğum için vicdan azabı çekerken buldum."Dünya çıldırmaya başlayınca böyle gülmeye başlar" diyen bir akıl,bir dakika sonra "Belkı hepsi rüyadır ve savaş hiç olmamıştır?" diyen bir akla evrilmesinin adıdır savaş...Tek kelimeyle mükemmel bir savaş psikolojisi kitabıydı. Tereddütsüz okuyunuz, tavsiyemdir