Puan vermedi·118 syf.··Beğendi
···Okunma: 19 Temmuz 2020 16:26 Victor Hugo’nun bendeki yeri çok farklıdır. Onun Sefiller’i ve Notre Dame’ın Kamburu ile dünya edebiyatını sevmeye başladım ben. Uzun yıllar sonra bu kitabını okumak da nasip oldu.
İdam cezasına karşı olan yazar bizlerin de o kişilere karşı empati geliştirmemizi sağlıyor. İdam mahkumunun ruhsal tahlilini çok yerinde yapmış. O kişinin çırpınışlarını, geçen her saatin aleyhine işlediğini hissediyorsunuz. Kitabın başındaki diyalog kısmında da yazara ve bu kitaba dair yapılan eleştiriler size samimi gelip sizi kitabın içine daha da çekiyor...
“İnsanların hepsi belirsiz bir süre için ertelenen ölüm cezasına mahkumdurlar!”