10/10
·176 syf.··
Beğendi
·
2020 169. kitabı
·
27 saatte okudu
·
Okunma: 10 Ağustos 2020 14:27
“Düşüncelerini kabul edecek olursanız hiçbir deli , deli değildir”altını çizdiğim cümlesiyle birlikte kitap ile ilgili düşüncemi çok kısa bir şekilde çok detaya girmeden paylaşmak istedim.Daha önce okuduğum yüzyıllık yalnızlık kitabıyla Marquez bana karmaşık bir anlatım biçimi ile zorlanarak okuduğum bir yazardı. Dil , kurgu, akıcılık bu kitapta mükemmel buldum, belki de ben değiştim ve rahat okudum bilmiyorum. Tek bildiğim Marquez’in en etkilendiğim sevdiğim kitabının bu olması oldu.Baş kahramanımız Sierve Maria içine cin kaçtı diye ailesi tarafından manastıra bırakılan kızımızın ortaçağ karanlığında klisenin ne kadar tehlikeli ,işkencelere bahane olarak dini kullanmaları (zamanımızın da yer yer sorunu)çocuklara dahi acımadan kendi iç dünyalarındaki parçalanmışlığı konu almış Marquez.Sınıf farklılıklarına değinen Beyaz ırkın saçmalık ve karaktersizliğini ve köleliğin , yerli halkında olumsuz yanlarıminı gözler önüne serip güzel yanlarının altını çizmiş bizlere...Tarih, din ve o dönemin yaşamına dair gözünüzde çok rahat tablo oluşturan bilgiler de mevcut.Yaşadığı dönemde ,anlatıldığı süreçte Sierva Maria tüm duyguları doyasıya yaşamış bir karakter ve konusunda Aşk görünür gibi olsada temelinde “sevgisizliğin” üzerine kurgulanmış muhteşem bir eser. Marquez okumayan ve okumak isteyenler için bu kitaptan başlamalarını tavsiye ederim.keyifli okumalar...
Aşk ve Öbür CinlerGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 202510,1bin okunma
·
24 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Gabriel Garcia Marquez çoook sevdiğim bir yazar. Kitaplarındaki anlatım gücüne hayranım... Kelimelere hakkını veren bir yazar. İyi okumalar
NetNeri74
Gönderi Sahibi
10 yıl önce yüzyıllık yalnızlığı okumuştum beni çok yormuş ve karmaşık gelmişti. Tereddüt etmiştim tekrar okutmak için ama büyümüşüm rahat okudum tekrarını. Bu kitabını ise çok sevdim:()