Puan vermedi·118 syf.····Okunma: 31 Ağustos 2020 12:59 · Sadece 77 sayfa olan ama yüzlerce sayfalık ağırlığı üzerinizde hissettiren bir roman... Önsözü başında uzunca bir yer kaplamış. Bence kitapla bir bütündü ve önsözünden bile ayrı bir kitap çıkabilirdi. Adından da anlaşılacağı üzere bir idam mahkûmunun ölüme giderken hissettikleri anlatılıyor. Kitaplarla empati kurabilen bir okuyucuysanız okurken "Ben de olsam bunları bunları yazardım" diyebilirsiniz. Ne zaman bir suçlu olacağımız veya ne zaman bir ölü olacağımız belli değilken kendimizi hep hayatı boyunca masum kalacak ve ölmek için yaşlanmayı bekleyecek insanlar olarak görürüz. Ama aslında hepimiz giyotin ucundaki insanlarız. Kitapta da tüm bunları giyotinin ucundaki insanın gözünden okuyorsunuz...