·88 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Eylül 2020 00:07 Kitabı geç okumanın pişmanlığı içerisindeyim. Kapağa bakınca böylesi mutluluğu komik,imkânsız sandığım için kitabın içeriğine karşı bir önyargıya varmıştım. Bana ne katabilir ki? Düşüncesiyle yaklaştım. Fakat gerçekten mutlu yaşama rehberi imiş...
"Mutluluk içimizde" demiş,Roma'yı en iyi yöneten beş imparatorun sonuncusu imparator Marcus Aurelius. Sadece imparator değil,filozof,rehber, bir lider olmuştur. Mutluluk adına pek çok okumuş,konuşmuş olmalıyız. Pek çok savaş,sefer,kan,acı görmüş biri mutluluktan nasıl böylesine bahsediyor diye hayret ediyorum okudukça. Önsözünde yazıldığı gibi;bu kitapta bilmediğimiz veya yeni öğreneceğimiz ilginç şeyler yazmıyor. Yaşamın basitliğini anlamamız için geç değil. Okudukça insanı "akıl" ve "an" ın kıymetini anlamaya sürüklüyor. Seni mutsuz eden eylemleri hemen şuan bitirebilecek güçtesin. İnsanca mutlu olabilmenin imkânı hemen başucumuzdaymış. Hayatımız düşüncelerimizin bir sonucudur,geleceğimiz de öyledir. Zihin hepimizde ortak. Etrafında gelişen dünyaya,olaylara baktıkça bir şeyin mümkünlüğü söz konusu ise,bir insan düşüncesiyle meydana gelmişse,onu senin de başarabileceğine inan. Ölümün olduğu kainatta hakkıyla ve aklı kullanarak yaşamak tek görevimiz.
Tüm kitapların arasında karşılaştığım,zor anlarda kendime tekrar tekrar okuyacağım bir cümlem oldu.
"Kimsenin başına katlanabileceğinden fazlası gelmez."