Gönderi

Şahid, şuhud ve şehadeti oluşturan ş--h d, hazır olmaya, bilgi ve bilgilendirmeye kılavuzluk eden bir köktür. Şehadet, görünen anlamı taşımaktadır. Şehadet âlemiyse Allah’ın, insan aracılığıyla baktığı âlemdir.”$ Görme ve diğer duyular, sadece içinde yer aldığımız mülk ve şehadet âlemlerini görmek içindir, misal ve ruhlar âlemini bu beş duyuyla kavramak mümkün değildir. İnsanın kendi suretini görmek için aynaya ihtiyacı olması gibi, ilahi isimlerin varoluşlarını gözlemleyebilmek için birer ayna işlevi taşıyan varlıkların suretine gereksinim duyulmaktadır; çünkü bu varlıkların suretleri, daha önce de belirtildiği üzere, Allah’ın isim ve sıfatlarının tecellileridir. Hakk’ın bilinmesi, halk denilen suretler sayesindedir. Gözün bir şeye çok yakınlığı görmeye nasıl engel oluyorsa vahdetin (teklik) açığa çıkması ve var olması da kesretin (çokluk) görülmesine engel olur. Vahdetin tecellisi anında, tıpkı Güneşe bakan gözün kamaşması gibi bir etki söz konusudur. Tüm çokluk teklik, yabancılar dost, uzak yakın olur; kısacası tüm varlıklarda yalnızca Hakk’ın sıfatlarının tecellisi görünür. Bu durumu kavrayan kişi, müşahedesi sonucunda hayret noktasına ulaşır.339
·
2 görüntüleme
nightwalker