°SOFRAMDA KAVAL SESݰ
9/10
·96 syf.··
Beğendi
·
2020 37. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 06 Eylül 2020 02:15
Merhabalar 🖐 Öncelikle bu kitabı ve yazarı tanımama vesile olan @Roso'ya teşekkür ederim Başlattığı ve hâlen de devam eden etkinliği sayesinde yazarı tanıdım. Yazarı ve yazılarını çok sevdim. İlk başta yazarı biraz tanıyalım: Elazığ'da 1953 yılında doğdu, babası bir kara yolları işçisidir. Orta ve lise öğrenimini Elazığ'da yaptı. Diyarbakır Eğitim Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı bölümünü bitirdi ( 1975). Daha sonra Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi bölümünü bitirdi ve Çağdaş Türk Edebiyatı üzerine yüksek lisans öğretimi yaptı ( 1979). Elazığ Karakoçan Lisesi, Ankara Yenişehir Lisesi, Ankara Yıldırım Beyazıt Lisesi ve Ankara Cumhuriyet Lisesi'nde edebiyat öğretmenliği görevlerinde bulundu (1975-1987). Daha sonra Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde Türk Dili Öğretim Görevlisi olarak çalışmaya başladı ( 1987). Evli ve iki çocuk babası olan Adnan Yücel 2002 yılında yakalandığı kanser hastalığına yenik düşerek hayata gözlerini yumdu. Yazarı tanıdıktan sonra benim yazar ve kitap hakkındaki düşüncelerime gelelim: Ben yazarın dilini, az da olsa kullandığı kafiyeleri, yaşadıklarını, hissettiklerini aşırıya kaçmadan anlatışını severek okudum. Gerçekten kafiye kullanmadan düz cümle şeklinde söyleyip ama yine de çok iyi bağdaştırıp ortaya güzel şiirler çıkarması çok güzeldi. Yazarlar, şairler gerçekten bir şeyler yaşayan ve yaşadıkları şey hayatlarında önemli bir yer edinince bunu yazıya dökmek onları muvaffakiyete ulaştırıyor. Bunu yazarımızda ve yazılarında güzel bir şekilde gördüm. Son olarak ben şiir kitaplarını daha iyi hazmetmek ve daha iyi anlamak için roman ve hikayelerden daha yavaş okurum. Şiir okuma serüvenimi birkaç güne yayarak okumayı severim. Bu bir tavsiye de olabilir. Kitabı eğer okursanız umarım seversiniz. Kitapla kalın.Sağlıcakla kalın :) DİPNOT: OKUMAYI BIRAKTIĞIN GÜN SONBAHARDIR, ERTESİ GÜN CEHALETİN KIŞI BAŞLAR...
Soframda Kaval SesiAdnan Yücel · Yurt Kitap Yayın · 2014639 okunma
··
125 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ben teşekkür ederim 🤗 🌼
yadigarhelin
Gönderi Sahibi
Yazıda da belirttiğim gibi yaşanmışlıkları katınca çok güzel bir eser ortaya çıkmış 🙂💛 Bu yüzden severek okudum💛