Eğer mevzubahis kıskançlıksa Allahın kıskançların kıskancı olduğunun idrakine varamayan birinin son nefesinde şeytanı nakavt etme şansı yok. Neden yok? Çünkü kıskançlık sevilenin idaresindeki bir rekabeti ve nihai bir galibiyetle beraber ortaklığı da beraberinde getiriyor. Fakat malumdur ki Allah rakip kabul etmez.
Bahsi geçen hadisi şerifte kıskançlık diye çevrilen kelime aslında gayrettir. Yine buna ek olarak "Allah'ın kıskanması, mü'minin Allah'ın haram ettiği şeyi yapmasıdır." denir. Yani haramda ısrar eden kişinin aynı zamanda Rabb'ine kendine mahsus olan alanında haramları müşârek kabul ettiğini söylemek neden tehlikeli olsun..